byl jsem vedoucím našeho odboru pověřen zodpovězením vašeho dotazu. Činím tak a věřím, že vaše zvědavost bude uspokojena.
Především se musím omluvit za poněkud pozdní odpověď. Zdržení zavinila nutnost oslovit některé kompetentní instituce, které si bohužel s reakcí dávaly dost načas. Ale dost planých řečí, přejděme k meritu věci.
Odpovědným osobám jsem rozeslal následující text:
„Žádáme o vysvětlení, z jakého důvodu jsou vyráběny bělavé čáry na jinak blankytné obloze. Jedná-li se o jakýsi chemický aerosol, dodejte neprodleně technické a bezpečnostní listy používaných látek a také sdělte, proč je podobná destruktivní činnost prováděna bez vědomí našeho ministerstva a ještě navíc všem lidem na očích. Odpověď očekávám nejpozději do čtrnácti kalendářních dní od doručení předmětné žádosti.“
Níže uvádím stanoviska oslovených institucí i soukromých firem:
Boeing, druhý největší výrobce letadel na světě, odpovídá Ing. Radim Větroplach, tiskový mluvčí českého zastoupení firmy:
„Žádné chemické látky do ovzduší nevypouštíme, poněvadž nemáme odkud. Pasažéři používající naše letouny se rekrutují především z řad finančně dobře zaopatřených lidí a – jak dokazují statistiky – neustále tloustnou. Obezita a plná zavazadla jsou pro nás nepříjemným problémem, protože začínáme narážet na hranice fyzikálních zákonů. Jsme rádi, že vůbec ještě máme dostatek místa pro potřebné množství paliva. Další nádrž s jakýmkoliv jiným obsahem se ani do našeho největšího výrobku prostě nevejde.“
Airbus, první největší výrobce letadel na světě, odpovídá Arnold Speechless, tiskový mluvčí evropské pobočky:
„My nic nevypouštíme! To určitě dělá náš úhlavní konkurent (cenzurováno) nebo ti zatracení vojáci.“
Armáda České republiky, odpovídá generálmajor letectva Věnceslav Kopýtko:
„My jsme rádi, že alespoň třikrát za rok můžeme polechtat nebe. Na podobné blbosti nemáme čas, peníze, piloty a často ani provozuschopné letouny, protože všechny prachy vráží vláda do Pandur, které ani nedojedou do Prahy, natož aby vzlétly.“
Řízení letového provozu, odpovídá mluvčí Karla Vostrá:
„VFR ani IFR v našich prostorech OKG, OKX, RAK ani FIXech jménem RASIM, BABKO, PADKA, ODNEM nic podobného neprovádějí. Piloti mají dost starostí s udržením se ve vzduchu, a my býváme nadšeni, že vůbec víme, kam kdo letí a jsme šťastni, když se všichni trefí na cílové letiště a zdárně přistanou.
P.S. Zkuste oslovit výrobce leteckého paliva, občas na letiště dodávají pěkné sajrajty.“
LUKOIL Aviation Czech, český distributor leteckého paliva, odpovídá šéf odbytu Radim Mlčenlivý:
„Vyrábíme letecký petrolej, nikoliv jedy. S dalšími dotazy se obraťte na naše právní zastoupení v advokátní kanceláři Mráček, Deštík a Suchánek.”
Český hydrometeorologický ústav, odpovídá tisková mluvčí Mgr. Bábi Zlopočasná:
„Absolutně netušíme, kdo ty proklaté bílé čáry vytváří. Až to zjistíte, dejte nám, prosím, vědět. Rádi bychom si se zodpovědnými osobami pohovořili, protože kvůli jejich zhoubné činnosti se nám daří předpovídat přesně pouze počasí, které bylo včera. Děkujeme.“
Ministerstvo průmyslu a obchodu, prostřednictvím datové schránky odpovídá referent Horymír Veselý:
„Vy se na Žipru pěkně nudíte, že jo? Tak aby bylo jasno, my o ničem podobném nemáme ani tucha, což není překvapující, poněvadž my nevíme nic o ničem. Jediná dobrá rada, kterou ti tedy můžu dát, je zeptat se Miloše. Beztak nemá na JIPce do čeho píchnout.“
Andrej Babiš, bývalý premiér:
„Čo bolo, to bolo. My nesmieme ani naznačovať.“
Karel Gott prostřednictvím kvantového telereportu ze záhrobí:
„Vaše starosti bych chtěl mít. Zeptejte se Iluminátů.“
Nyní tedy máte k dispozici všechny dostupné informace a já pevně věřím, že si vytvoříte správný názor. Ten svůj vám nepovím, abych vaše přemýšlení – a z něj vyplývající závěry – nevhodným směrem neovlivnil.
Podepsán Ing. Spytihněv Obláček, PhD.
zástupce vedoucího Odboru regulace počasí Ministerstva životního prostředí
Komentáře
Okomentovat